,,Ուսումնական ձմեռ,, նախագիծ
19.12.2016թ.
Դասարանում
,,Ամանորյա իրական նվերը,, աշխատանքի ստուգում:
18.12.2016թ.
Դասարանում
Ստեղծագործական աշխատանք-,,Ամանորյա իրական նվերը,,
17.12.2016թ
Դասարանում
,,Բան ունեմ ասելու,, -քննարկում
Լրացուցիչ աշխատանք
Բլոգային աշխատանք-ստեղծագործությունից դուրս գրիր այն մտքերը, որոնք, քո կարծիքով, առավել կարևոր են և վերլուծիր բլոգումդ:
16.12.2016թ.
Դասարանում
Ընթերցում ենք գրադարանում
Գրադարանում կարդացած գիրքը գրավոր վերլուծում եք բլոգում:
Կարդալ ,,Բան ունեմ ասելու,, ստեղծագործությունը:
Բլոգային աշխատանք-ստեղծագործությունից դուրս գրիր այն մտքերը, որոնք, քո կարծիքով, առավել կարևոր են և վերլուծիր բլոգումդ:
13.12.2016թ.
Դասարանում
Լեզվական առաջադրանքների ստուգում:
Գործնական քերականություն
1. Տրված տեքստում
մտքին համապատասխանող ածականներ ավելացրո՛ւ: Տրված և ստացված տեքստերը համեմատի՛ր:
Մագելանի արշավախմբի
մնացորդները ճամփորդության հոգնությունը դեռ
չէին թոթափել, երբ կաթոլիկ եկեղեցին նրանց
կանչեց հաշիվ տալու: Բանն այն է, որ ճամփորդների օրացույցում մեկ օր պակասում էր: Իսկ
դա նշանակում էր, որ եկեղեցական տոները ժամանակային չէին նշվել: Հավատի կանոններից այդպիսի
շեղումն այն ժամանակ պատժվում էին: Բայց գիտնականները
շուտով գտան,թե որտե՞ղ էր մնացել «կորած» օրը: Ճանապարհորդելով երկրագնդի շուրջը դեպի
արևմուտք՝Արևի շարժման ուղղությամբ , ծովագնացները իբրև թե մեկ օր հետ էին գնացել:
Շուրջերկրյա ճանապարհորդությունը դեպի արևելք,
ընդհակառակը, նրանց օրացույցին մեկ օր կավելացներ:
Ներկայումս նման խառնաշփոթությունից
խուսափելու համար Խաղաղ օվկիանոսի միջով՝ բևեռից բևեռ, մի գիծ են անցկացրել, որն անցնելիս
նավերը կամ անմիջապես ընկնում են «վաղը» կամ
վերադառնում են «երեկվան»:
2.Տեքստի ածականներն
ըստ անհրածեշտության դարձրո՛ւ բաղդատական կամ գերադրական աստիճանի (օգտվի՛ր ավելի
առավել, ,պակաս,նվագ, ամենից բառերից ու ամենա-,(ա) գույն մասնիկներից):
Գիտության հայտնի շնաձկների
250 տեսակներից խոշորը կետաշնաձուկն է, որը կարող է մինչև 15 մ երկարություն ունենալ:Սպիտակ վիթխարի շնաձուկը
փոքր է, կարող է ունենալ մինչև 11 մ երկարություն: Բայց դրա փոխարեն նա սարսափելի է:
Երրորդ համաշխարհային պատերազմի ժամանակ շնաձկnերի դեմ պայքարի արդյունավետ միջոցներ
բացահայտելու համար քիմիական ավելի քան 70 միացություն փորձարկվեց: Արդյունավետը քացախաթթվային պղինձ պարունակող միցությունն էր. դրանով թունավորված
շնաձուկն էլ չի հետաքրքրվում կերով: Բայց ատլանտյան շնաձկների վրա փոձարկված միջոցները
արդյունավետ եղան խաղաղօվկիանոսյան տեսակների դեմ օգտագործելիս (շնաձկների մի քանի
տեսակների վրա դրանք ընդհանրապես ոչ մի ազդեցություն չունեցան):
3. Տեքստի ածականներն ըստ անհրածեշտության դարձրո՛ւ
բաղդատական կամ գերադրական աստիճանի: Ընդգծի՛ր այն ածականները, որոնք համեմատության
աստիճան չեն կարող ունենալ:
Էլեկտրական օձաձուկը
էլեկտրականության կենդանի կրողներից հայտնին է, բայց կան էլի 500 ձկնատեսակներ, որոնք
ունեն այդ հատկությունը, թեև զգալի չափով: Էլեկտրական պարպման միջոցով այդ ձկները խլացնում
են որսը և ահաբեկում վտանգավոր գիշատիչներին:
Էլեկտրական պարպման հարվածային ուժը կախված
է օձաձկան չափերից: Երկարը հարավամերիկյան օձաձկներն են, որոնք ունեն գրեթե երեք մետրանոց
երկարություն:
12.12.2016թ.
Դասարանում
Լեզվական առաջադրանքների ստուգում:
Օ' Հենրի ,,Մոգերի ընծաները,,-ամփոփում
Ստեղծագործական աշխատանք-,,Բարություն,,
,,Ծննդյան հեքիաթը,,-քննարկում
Գործնական քերականություն
1. Կազմիր գիրք, աշուն և հայր բառերի հոլովական համակարգը:
Ուղղական (ո՞վ, ի՞նչ)-
Սեռական (ո՞ւմ, ինչի՞)-
Տրական (ո՞ւմ, ինչի՞ն)-
Բացառական (ումի՞ց, ինչի՞ց) -
Գործիական (ումո՞վ, ինչո՞վ)-
Ներգոյական (ո՞ւմ մեջ, ինչո՞ւմ)-
2. Փորձի՛ր բացատրել, թե ինչո՛ւ է
ը(ն) մասնիկը կոչվում հոդ և գծիկների փոխարեն լրացրո՛ ւ այն (Հոդ նշանակում է կապ):
Ժողովուրդներ- տարբերվում
են իրենց արտաքին տեսքով, լեզվով ու սովորույթներով:
Ժողովուրդներ- իրենց
արտաքին տեսքով, լեզվով ու սովորույթներով
են տարբերվում:
Աստղադիտակ- դանիացի
ապակեգործներ- են ստեղծել: Աստղադիտակ- ստեղծել են
դանիացի ապակեգործներ-:
Եվրոպացիներ- առաջին
անգամ արևածաղիկ- տեսան մեքսիկական պրերիաներում, երբ հայտնագործեցին Ամերիկա-: Արևածաղիկ- առաջին անգամ եվրոպացիներ- տեսան մեքսիկական պրերիաներում,
երբ հայտնագործեցին Ամերիկա: Եվրոպացիներ-մեքսիկական պրերիաներում առաջին անգամ տեսան
արևածաղիկ-, երբ հայտնագործեցին Ամերիկա-:
Գառնիի սյունազարդ
տաճար- (մ.թ. 77 թվական) Միհր աստծո պատվին է ստեղծվել: Գառնիի սյունազարդ տաճար- ստեղծվել
է (մ.թ. 77 թվական) Միհր աստծո պատվին: Միհր աստծո պատվին է ստեղծվել Գառնիի սյունազարդ տաճար- (մ.թ. 77 թվական): Միհր աստծո պատվին Գառնիի սյունազարդ տաճար- է ստեղծվել (մ.թ. 77 թվական):
3.Փակագծերում
տրված բառերը գրի՛ր որոշյալ կամ անորոշ առումով:
Երկրագնդում վայրի
կենդանիների (բնաջնջում) շարունավում է: Դա
(կասեցնել) շատ դժվար է, թեև երևացել են մխիթարական ինչ-որ (նշաններ): Մարդկանց մեջ հետզհետե արթնանում
է այն (միտք), որ առանց կենդանիների իրենց (կյանք) անգույն ու անհրապույր կլինի: Այդ մասին (խոսք) կարող են ասել այն (որորդներ),
որոնք (զենք) փոխարինել են լուսանկարչական ապարատով:Նրանք (ուժեր) ու(ժամանակ) չեն խնայում, ժամեր շարուն անակ դարանամուտ են լինում
կենդանիների կյանքից որևէ (դեպք) դիտելու համար:
Գոյականի խոսքի
մեջ կարող է գործածվել որոշյալ կամ անորոշ առումով: Որոշյալ առումն, երբ հոդն են ստանում,ձայնավորով
ավարտվողները: Ը հոդը կարող է ն-ով փոխարինվել, երբ նրան հաջորդող
բառը ձայնավորով կամ սկ,սպ, ստ, զբ, զգ, շտ տառակապակցությամբ է սկսվում:
Ածական
4.Ընդգծված բառերն
ու բառակապակցությունները փոխարինի՛ր համապատասխան ածականներով:
Օրինակ՝
Երկրին մոտ տարածությունում տիեզերանավի
հանդիպեցին: - Երկրամերձ տարածությունում տիեզերանավի հանդիպեցին:
Հայոց աշխարհում Արարատի դաշտի հարավում, մի հրաշքով
լի ու ձեռքով չկերտված կոթող կա: Դա Արարատն է՝
երկինք սլացող , մեկուսի լեռների զանգված՝ կոնի նմանվող
զույգ գագաթներով: Մասիսն ու Սիսը հանգած հրաբուխներ են: Մասիսի ժայռերով պատված
գագաթը ծածկված է հավերժական ձյունով: Սսի գագաթի
մասը նույնպես քարերով ծածկված է : Լանջերը կտրտված են ճառագայթի ձև ունեցող ձորակներով ու հեղեղատներով:
Լանջերին խոտով առատ արոտներ ու թփուտներ կան, ներքևի գոտում՝ այլևայլ թռչուններ
ու կենդանիներ: Հնում լեռը հռչակված էր որպես արքաների որսատեղի:
Մասիսը զերծ չի մնացել բնության աղետներից: Նրա հյուսիս-արևելքի
լանջի խորխորատը, հայտնի «Մասյաց վիհ» անունով, որ գագաթին մոտ (մերձ) մասում ավելի
քան հազար մետր խորություն ունի, առաջացել է երկրաշարժից:
5.Տեքստում
ավելացրու՛ տրված ածականները: Տրված և ստացված
տեքստերը համեմատի՛ր:
Թմբկահար ձկան արձակած որոտը հավանաբար վախեցնում
է նրա թշնամիներին: Դոդոշաձուկն էլ բոցմանի սուլիչի ձայն է հանում` կարծես թե զուգավորման
շրջանում:
Մյուս ձկների արձակած
ձայների նշանակության մասին քիչ բան է հայտնի: Իհարկե, կան ձկներ էլ,որոնք իսկապես
համր են:
Լամանտինը մի կենդանի է, որը հավանաբար նախատիպ
է եղել լեգենդների ջրահարսերի համար: Այս կենդանու առջևի վերջավորությունները հետաճել
են, իսկ մարմինը հենվում է պոչի վրա: Մա բնակվում է ծովափնյա ջրերում և սնվում է բացարձակապես
բուսական սննդով: Ապրելու համար նա ընտրել է տեղը, նրան կարելի հանդիպել հասարակածի
երկու կողմերում:
Լայն, հետաքրքիր, ծանծաղ, զանազան,հնագույն, ամենատաք, ծովային, անվնաս, գեղեցիկ, մեծ, չքնաղ:
09.12.2016թ.
Դասարանում
Ընթերցում ենք գրադարանում:
Լրացուցիչ աշխատանք
Վերլուծում եք գրադարանում կարդացած գիրքը և հրապարակում բլոգում:
Կարդա Պաուլո Կոելոյի ,,Ծննդյան հեքիաթը,, և կատարիր առաջադրանքը:
Հարցազրույց
- Ինքս ինձ հետ
- Ուսուցչիս հետ
- Սիրելի մարդու հետ
- Զրուցակցիդ ինքդ ընտրիր
Հարցազրույցին ներկայացվող պահանջներ.
- անմիջականություն, կենդանի խոսք, առանց արհեստականության
- հարցազրույցը լինի հետաքրքիր, որևէ թեմայի շուրջ
- ասելիքը հետաքրքիր լինի
- ոճը հետաքրքիր լինի
- կետադրությունը՝ ընթացքում, ոչ՝ վերջում
- վերջացնելուց հետո նորից կարդացեք
Դասարանում
Օ' Հենրի ,,Մոգերի ընծաները,, քննարկում, առաջադրանքների ստուգում:
Լրացուցիչ աշխատանք
Օ' Հենրի ,,Մոգերի ընծաները,,
(կարդալ IV և V մասերըը և կատարել առաջադրանքները):
Գործնական քերականություն
1. Կազմիր գնացք, օր և մայր բառերի հոլովական համակարգը:
Ուղղական (ո՞վ, ի՞նչ)-
Սեռական (ո՞ւմ, ինչի՞)-
Տրական (ո՞ւմ, ինչի՞ն)-
Բացառական (ումի՞ց, ինչի՞ց) -
Գործիական (ումո՞վ, ինչո՞վ)-
Ներգոյական (ո՞ւմ մեջ, ինչո՞ւմ)-
Որոշյալ
ևանորոշ առում
2.Ուշադրություն դարձրու ընդգծված գոյականների ձևերին ևիմաստներին տարբերությունները:
Ա. Դերձակը հագուստ էր կարում: Բ. Դերձակը
հագուստն էր կարում:
Ա. Փողոցում գիրք էր վաճառվում: Բ. Փողոցում գիրքը վաճառվում էր:
Ա.Ծովային մի թռչուն
երկար ժամանակ լողում ու սուզվում էր:
Բ. Ծովային մ թռչունը երկար ժամանակ լողում
ու սուզվում էր:
Ա. Անտառում մի որսորդի
հանդիպեց: Բ. Անտառում որսորդին հանդիպեց:
Ա. Այստեղ հավանաբար
արջ է պառկած եղել: Բ.Հավանաբար արջն այստեղ է պառկած եղել:
3. Ուշադրությո'ւն դարձրու ընդգծված գոյականներին և
պատասխանի'ր հարցերին:
Ա. Անտառի թավուտում ծուղակ է դրված: Բ. Ծուղակն
անտառի թավուտում է դրված:
Ա. Վագրի համար փորված փոսի մեջ փիղ է ընկել: Բ. Փիղն ընկել է վագրի համար փորված փոսի մեջ:
Ա. Ինչ-որ որսագողեր
ծառերի մեջ ցանց են կապել՝ զեբրեր որսալու համար: Բ.Որսագողերը ծառերի մեջ ցանց
են կապել՝ զեբրերին որսալու համար:
Ա. Նա ուսապարկից մի
տուփ հանեց: Բ. Նա ուսապարկից հանեց տուփը:
Գոյականի ընդգծված ձևերից ո՞րն է որոշյալ առումով դ րված ,ո՞րը
անորոշ: Պատասխանդ փորձի՛ր պատճառաբանել:
Ինչո՞վ են տարբերվում
որոշյալ և անորոշ առումները:( Ինչպե՞ս է կազմվում
որոշյալ առումը):
4.Ուշադրությո'ւն դարձրու ընդգծված բառերինև գրի՛ր, թե բառին ե՛րբ է ավելանում ը, ե՛րբ ն:
Գործը վաղվան մի' թող: Գործն է անմահ : Գործն անմահ է:
Ավելի քան հարյուր
տարի նավը մնաց ծովի հատակին: Նավն ավելի քան հարյուր տարի սուզվազծ մնաց:
Ուումնասիրում էր իրենց
գյուղի բույսերը: Իրենց գյուղի բույսերն էր ուսումնասիրում:
Սիրտը գործում էր օր ու գիշեր: Սիրտն օր ու
գիշեր գործում է:
Հետքերը տանում էին անտառ: Հետքերն անտառ էին
տանում:
Աղեղնավորը ներկաներին սպառնում էր ու գոռգոռոմ: Աղեղնավորն սպառնում էր ներկաներին ու գոռգոռում:
Աղջիկը հավանաբար շտապում էր: Աղջիկն շտապում
էր հավանաբար:
Գինին կարասներում էին պահում: Գինին էին պահում
կարասներում:
Տղան
ցանկապատի վրայով թռավ: Տղան էր ցանկապատի վրայով թռչողը:
06. 12. 2016թ.
Դասարանում
Օ' Հենրի ,,Մոգերի ընծաները,, քննարկում, առաջադրանքների ստուգում
(կարդալ III մասը և կատարել III մասի առաջադրանքները):
Լրացուցիչ աշխատանք
Ավարտել դասարանական աշխատանքը:
Գործնական քերականություն
1. Կազմիր քույր, մեքենա և գարուն բառերի հոլովական համակարգը:
Ուղղական (ո՞վ, ի՞նչ)-
Սեռական (ո՞ւմ, ինչի՞)-
Տրական (ո՞ւմ, ինչի՞ն)-
Բացառական (ումի՞ց, ինչի՞ց) -
Գործիական (ումո՞վ, ինչո՞վ)-
Ներգոյական (ո՞ւմ մեջ, ինչո՞ւմ)-
2. Գրի՛ր,
թե ի՛նչ հոլովով են դրված և ի՛նչ ընդհանուր իմաստ ունեն ընդգծված բոլոր բառերը:
Փոքրիկը պահել էր հյուրի
կոշիկները:
Ընկերոջ կրիան պահում էր իրենց տանը:
Մոր պայուսակը չբացած էլ իմանում էր, թե մեջն ի՛նչ
կա իր համար:
Միրգը հորեղբոր
այգուց են բերում:
Սեղանի ոտքն է դարձել խաղալիք:
Հոր ամբողջ ունեցվածքը մնաց կրտսեր որդուն:
3. Գրի՛ր,
թե ի՛նչ հարցի են պատասխանում և ի՛նչ են ցույց տալիս ուղղական հոլովով դրված, ընդգծված
բառերը:
Եղբայրը կամաց դուրս եկավ ու դուռը փակեց:
–
Եղբա՛յր
ջան, ինձ էլ տար քեզ հետ,-
խնդրեց փոքրիկը:
Նրա եղբայր Տիգրանը ձևացրեց,
թե չի լսում:
Սուլելով հետևից եկողն էլ եղբայրն է:
Երկու եղբայր ունի:
Երեխան բողոքում էր, թե ինքը եղբայր
շատ է սիրում, բայց չունի:
4. Գրի՛ր,
թե ի՛նչ հարցի են պատասխանում և ի՛նչ են ցույց տալիս ընդգծված, գործիական հոլովով դրված
բառերը:
Մի ամսով էր գնացել, բայց տարով մնաց:
Գնացքն անցնում էր լայանատարած դաշտով:
Ամեն ինչ սիրով ու պատրաստկամությամբ
է անում:
Ընկերներով հավաքվել են մեկի
տանը:
Մի պատրվակով տնից դուրս եկավ:
Ճանապարհը մի կիլոմետրով էլ երկարեց:
Հիշի՛ր.
Հոլովն արտահայտում է բառի հարաբերությունը
նախադասության մեջ մտնող այլ բառերի հետ:
Հոլովական ձևերը սովորաբար բազմիմաստ են, բայց
յուրաքանչյուր հոլով ունի հիմնական իմաստ:
Դասարանում
Օ' Հենրի ,,Մոգերի ընծաները,,-քննարկում, առաջադրանքների ստուգում
Լրացուցիչ աշխատանք
Օ' Հենրի ,,Մոգերի ընծաները,, (կարդալ II մասը և կատարել II մասի առաջադրանքները):
02. 12. 2016թ.
Դասարանում
Ընթերցում ենք գրադարանում:
Լրացուցիչ աշխատանք
Բլոգներում վերլուծում եք գրադարանում կարդացած գիրքը:
Օ' Հենրի ,,Մոգերի ընծաները,, (կարդալ I մասը և կատարել I մասի առաջադրանքները):
No comments:
Post a Comment