1. Ինչպե՞ս ես հասկանում հետևյալ միտքը՝ <<Ինձ դուր
են գալիս մարդիկ,
որոնք բաբախում են>>:
2. Ստեղծագործում եք
-<<Բաբախող մարդիկ>>
Առաջադրանքներ
- Թռչնակի անունից գրավոր պատմի'ր պատմվածքը (8-9 նախադասությամբ)
- Ծեր կանանց.
- բնութագրի՛ր
- մեղադրի՛ր
- արդարացրո՛ւ
3.
Մորաքույր Ադային.
- բնութագրի՛ր
- մեղադրի՛ր
- արդարացրո՛ւ
4.
Բացատրի՛ր հետևյալ հատվածները.
- Ծեր կանայք իջեցնում էին գլուխները և մտածում, որ ծեր մորաքույր Ադան մի փոքր խելագար է, որովհետև թեև ծեր էր ու աղքատ, բայց դեռ նվիրելու բան ուներ և չէր էլ պահանջում, որ իրեն շնորհակալություն հայտնեին:
- -Ա~խ,- մրմնջում էին մյուս ծեր կանայք,- երանի պատուհանագոգին թխվածքաբլիթ դնելը բավական լիներ մեր զավակներին վերադարձնելու համար: Իսկ Ձերը, մորաքույր Ադա, որտե՞ղ են Ձեր երեխաները:
Ծեր մորաքույր Ադան արդեն չգիտեր` միգուցե Ավստրիայում, միգուցե Ավստրալիայում, բայց թույլ չէր տալիս, որ իրեն շփոթեցնեն, փշրում էր թխվածքաբլիթը թռչնակների համար և ասում նրանց.
-Կերեք, դե´, կերեք, թե չէ թռչելու համար բավականաչափ ուժ չեք ունենա:
5. Ո՞րն է պատմվածքի գլխավոր ասելիքը:
Կարդում եք Հ. Թումանյանի պատմվածքներից <<Իմ
ընկեր Նեսոն>>
Առաջադրանքներ
- պատմել ստեղծագործությունը
- դուրս գրել անծանոթ բառերը, բառարանի օգնությամբ բացատրել
- ինչպիսի՞ն էր հեղինակի վերաբերմունքըՆեսոյի նկատմամբ.
- ստեղծագործության սկզբում
- ստեղծագործության վերջում
·
բնութագրիր Նեսոյին
·
բնութագրիր հեղինակին
·
արդարացրու Նեսոյին
·
մեղադրիր Նեսոյին
Անգիր եք սովորում այս բանաստեղծությունը.
ԱՆՔՆՈՒԹՅՈՒՆ
Դոփո՛ւմ են, դոփո՛ւմ են, դոփո՛ւմ են ձիերը,
Մթի մեջ դոփում են, խփում են պայտերը,
Պայտերը խփում են, խփում են հողին.—
Անծա՜յր է գիշերը, անհայտ է ուղին։
Գնո՜ւմ են, գնո՜ւմ են, գնո՜ւմ են ձիերը,
Մոտիկ են, հեռու են, դոփում են պայտերը,
Պայտերը դոփում են քունքի՛ս մեջ հիմա.—
Անհա՜յտ է աշխարհը՝ անցում է ու մահ...
Գործնական քերականություն
·
1. Տեքստում կետերի փոխարեն տեղադրի՛ր տրված հականիշները:
·
Հեռավոր-մերձավոր, ներկա-անցյալ, պատճառ-հետևանք, հանելուկ-լուծում, գրոհել-նահանջել, խաղաղ-անապահով:
·
·
Վերջին միլիոնավոր տարիների ընթացքում սառցադաշտերը մի քանի անգամ իջել են Սկանդինավյան լեռներից, ... մինչև Միջերկրական ծով ու հետո կրկին ...:
·
Սառցադաշտային ժամանակաշրջանը մեր մոլորակի ... ... է: Եվ ...ում այդ շրջանին վերաբերող շատ բան դեռ ... է: Դեռ ... չունի այն հարցը, թե ինչի ...ով են առաջացել այդպիսի ցրտերը: Չգիտենք նաև մեր մոլորակի դեմքին հայտնված բազմաթիվ «վերքերի» ստույգ ...ները: Իսկ ի՞նչ է բերելու ... ապագան: Մարդկությունը կարո՞ղ է հուսալ, որ Երկրի վրա ... կյանք է սկսվելու, թե՞ մեր մոլորակին տիեզերական ... ապագա է սպասվում:
2. Ծով ու ցամաք նկարագրի՛ր` ինչքան հնարավոր է շատ հականիշներ գործածելով:
3. Փակագծերում տրված բառերից մեկն ընտրի՛ր ու պահանջվող ձևով գրի՛ր կետերի փոխարեն: Ինչպիսի՞բառեր ստացվեցին:
·
... շունը շատ նման էր մեր Բողարին: (Նկար, նկարել)
·
Եթե աղջկաս համար ծաղիկներ ..., աղջիկս շատ կուրախանա: (Նկար, նկարել)
·
Որ գանձը ... ծառի տակ ու գնա, հետո կգտնի՞: (Թաղել, թաղ)
·
Մեր ... տղաներն ամենաճարպիկն են: (Թաղել, թաղ)
·
Ի՛նչ էլ ..., կուրախանա: (Շահ, շահել)
·
Դերձակի հետ ... ծառաները մտան: (Շահ, շահել)
·
... դուստրն է ընկերուհիս: (Բժիշկ, բժշկել)
·
Հիվանդին մայրդ թող ...: (Բժիշկ, բժշկել)
4. Տրված նույնանուն բառերով կազմի՛ր նախադասություններ:
·
Օրինակ՝
·
Վանեցի: - Ինձանից հեռու վանեցի վախը:
·
Վանեցի մի տատ ունեմ:
Մարտ, կետ, շահ, այր:
5. Նախադասության մեջ փակագծերում դրված բառերից ո՞րն է գործածված, ընդգծի՛ր:
·
Ասել էի, որ տուն վարձեր ու իր իրերը տաներ: (Վարձել, վարձ)
·
Ուզածդ շատ բարձր վարձ էր, դրա համար էլ տղան հեռացավ: (Վարձել, վարձ)
·
Հիվանդի գլուխը կապեր ու գնար բժշկի հետևից: (Կապել, կապ)
·
Այսքան ամուր կապեր քանդելը հեշտ գործ չէ: (Կապել, կապ)
·
Աղջիկը բարալիկ ծամեր ուներ: (Ծամել, ծամ)
·
Դեղը պիտի ծամեր ու կուլ տար: (Ծամել, ծամ)
·
Պարգ է, որ այդքանից հետո պիտի կտուրը կաթեր: (Կաթել, կաթ)
·
Ամանում այծի կաթ էր: (Կաթել, կաթ)
6. Փակագծերում տրված բառերից մեկն ընտրի՛ր ու պահանջվող ձևով գրի՛ր հարցում արտահայտող բառի փոխարեն:
·
Զարդասեղանին ինչե՞ր էին դրված: (Սանր, սանրել)
·
Թե մազերը ի՞նչ աներ ու լվացվեր, կտեսնեիք, որ սիրուն երեխա է: (Սանր, սանրել)
·
Նվերը մի գեղեցիկ ի՞նչ էր: (Սանր, սանրել)
·
Նա մի շատ բարի ո՞վ էր: (Կախարդել, կախարդ)
·
Եթե իրոք ի՞նչ աներ, մուկ կդառնայիր: (Կախարդել, կախարդ)
·
Եկողն ամենաչար ո՞վ էր: (Կախարդել, կախարդ)
·
Հավաքվեցին չար ու բարի ովքե՞ր: (Կախարդել, կախարդ)
·
Պատին մի աղջկա ի՞նչ էր կախված: (Նկարել, նկար)
·
Սիրով որ ի՞նչ աներ, նկարը սիրուն կստացվեր: (Նկարել, նկար)
Գործնական քերականություն
1. Ընտրի՛ր և ընդգծի՛ր ճիշտ պատասխանները.
ա) բառերն ըստ կազմության լինում են պարզ և ածանցավոր
բ) բառերն ըստ կազմության լինում են միավանկ և պարզ
գ) բառերն ըստ կազմության լինում են պարզ և բաղադրյալ
2. Բառերը բաժանիր բաղադրիչների (արմատները ներկի՛ր դեղին, ածանցները՝ կապույտ).
ընդհանուր, ուլիկ, հանրահայտ, գունավոր, մեծագույն, ընդամենը, հանրահաշիվ, գնդակ, ընդգրկուն, խոսուն, ընկերուհի, վատամարդ, հանրային:
3. Տրված բառերի ուղիղ և փոխաբերական իմաստներով նախադասություններ կազմի՛ր:
Սուր, գլուխ, ջարդել:
4. Տրված բառերը գործածելով՝ պատմություն հորինի՛ր:
Ամենօրյա, պառկել,հերքել, ընդհանուր, միմյանց, խղճալ, անօգուտ, ընդամենը, զղջալ, զեղչ, հարթել, դաստիարակել:
1. Տրված հոմանիշներով կազմի՛ր նախադասություն:
ա) Կանաչ, զմրուխտե:
բ) Բաժակ, գավաթ:
գ) Ձյունաթույր, ճերմակ, սպիտակ:
2. Անտառ նկարագրի՛ր՝ գործածելով ինչքան հնարավոր է շատ հոմանիշներ:
3. Սխալ կամ ոչ տեղին գործածված բառերը գտի՛ր և փոխարինի՛ր հարմար հոմանիշներով:
Նրան աշխատանքից փրկեցին, որովհետև անպատասխանատու էր ու ցրված:
Մատիտներիդ մեջ կապույտի բոլոր գույները կա՞ն:
Ծանոթիս այդպես էլ չգտա թանձր բազմության մեջ:
Ընկերները երկու օր առաջ էին մաքառել ու հաշտվելու փորձեր էին անում:
Բերրի խոստումներ տվեց ու գնաց:
4. Գրի՛ր տրված բառերի նույնարմատ հականիշները:
Օրինակ՝
կարևոր - անկարևոր,
ընդմիջումներով - անընդմեջ:
Գեղեցիկ, հաճելի, մարդկային, գիտուն, դուրեկան, ուշադիր, արժանի, թևավոր, ախորժելի, գունեղ, բնական, խելոք, կարևոր, լուրջ, ամպոտ, տեղյակ, լուսավոր, գերակշռել, խոսուն:
5. Առածները լրացրո՛ւ ընդգծված բառերի հականիշներով:
Չկա չարիք առանց ...:
Ջրի բերածը ջուրը ...:
Տերովին տերն է պահել, ... գայլն է կերել:
Մտնելուց առաջ միտք արա, թե ոնց ...:
Ինչքան գետնի երեսն է, յոթ էնքան գետնի ... է:
No comments:
Post a Comment