Նախագիծը նախատեսված է լրացուցիչ կրթության համար, այսինքն՝ նախագծի մասնակիցը առաջադրանքները կատարում է իր որոշած ժամին և իր որոշած վայրում։
Նպատակը
- շփում լեզվական այլ մակարդակի հետ
- բարբառային տարրերի (բառերի, արտահայտությունների, լեզվական այլ իրողությունների) հայտնաբերում
- համեմատում իր լեզվի, խոսքի հետ
- ծանոթացում, շփում տարբեր բարբառներով խոսող հանրության հետ
- բառարանից օգտվելու հմտության մշակում
- լեզվագործունեության զարգացում
Նախագծի ենթադրյալ ընթացքը
- Նախագծի մասնակիցը իր շրջապատում գտնում է մեկին (հայրիկ, մայրիկ, տատիկ, պապիկ, բարեկամ, ծանոթ, անծանոթ), ով խոսքում իր համար անծանոթ լեզվական տարրեր է օգտագործում (բառեր, արտահայտություններ, լեզվական այլ իրողություններ)։
- Տեսագրում, ձայնագրում կամ գրառում է այն։
- Խոսքից դուրս է բերում լեզվական այն իրողությունները, որոնք անծանոթ են իրեն։
- Ուսուցչի, <<Հայոց լեզվի բարբառային բառարանի>> միջոցով տեղեկություններ է հավաքում տվյալ լեզվական իրողության մասին։
- Պարզում է, թե այն գրական հայերենում ինչ նշանակություն և գործածություն ունի։
- Պարզում է, թե որ բարբառով է խոսում այդ մարդը։
- Տեղեկություններ է հավաքում այդ բարբառի մասին։
- Արդյունքում նաև պարզում է, թե լեզվական տվյալ իրողությունը այդ բարբառում և ուրիշ բարբառներում ինչ ձևով է հանդես գալիս։
Թեմաններ
- Պարզիր, թե լեզվական որ իրողությունն է կոչվում բարբառ (ինչ է բարբառը)։
- Պարզիր, թե ինչ բարբառով ես խոսում դու։
- Պարզիր, թե բարբառային ինչ ճյուղեր ունի հայերենը։
- Ընտանիքիդ անդամներից, տատիկ-պապիկներից, ծանոթ-անծանոթներից բարբառային պատումների (տեսագրությունների, ձայնագրությունների, տեքստերի) հավաքագրում, ուսումնասիրում։
- Բարբառային պատում՝ <<Ես>> (բարբառախոսը պատմում է իր մասին)։
- Ընտրեք մի ստեղծագործություն և այդ ստեղծագործությունը ներկայացրեք բարբառով (այն բարբառով, որով խոսում եք կամ խոսում է)։
No comments:
Post a Comment